Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazGromadzenie wody opadowej na własnej działce jest najskuteczniejszym sposobem zmniejszenia wysokości opłaty. Czy jednak połączenie kilku działek w jedną nieruchomość pozwoli na korzystniejsze wyliczenie opłaty?
Budowa urządzeń wytwarzających energię elektryczną służy interesowi publicznemu, więc podmiot realizujący taką inwestycję nie musi stosować limitu kosztów finansowania dłużnego – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku.
Jeżeli za nielegalne, międzynarodowe przemieszczanie odpadów odpowiedzialność ponosi wysyłający, wezwanie w sprawie odpowiedniego ich zagospodarowania kierowane jest najpierw do zgłaszającego przywóz. Nie ma znaczenia, że jego siedziba jest poza UE. Tak stwierdził NSA.
Opłata recyklingowa nie jest obciążeniem ostatniego użytkownika kosztami przetwarzania pojazdu wycofanego z eksploatacji, ponieważ środki na utrzymanie systemu recyklingu nie pochodzą niemal w całości z opłat recyklingowych. Nie jest też sprzeczna z tzw. dyrektywą wrakową - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.
Przepisy regulują ustalanie cen za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków w oparciu o taryfę, która podlega zatwierdzeniu przez organ regulacyjny. Istotny jest tu 45-dniowy termin, jaki ma organ na ocenę przedstawionego mu projektu taryfy.
Projekt regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków zostaje sporządzony przez radę gminy na podstawie projektów regulaminów dostarczania wody i odprowadzania ścieków opracowanych przez przedsiębiorstwa wod.-kan. Jeżeli na terenie jednej gminy działa kilka przedsiębiorstw, rada gminy na podstawie dostarczonych projektów przygotowuje jeden, uniwersalny regulamin.