Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazEkspert przedstawia wymogi prawne dotyczące zarządzania gospodarką odpadami w firmie wg prawa 2024 i ich praktyczne zastosowanie. Omówione zostaną zasady prawidłowej klasyfikacji odpadów ze wskazanie jakich błędów unikać. Przedstawiamy decyzje administracyjne jakie powinna posiadać dana firma na gospodarowanie odpadami. Przybliżone zostaną zasady tymczasowego magazynowania dotyczące różnych rodzajów odpadów i jak przekazywać je zewnętrznym firmom. Zostanie wyjaśnione na jakich warunkach zawrzeć umowę z firmą na odbiór odpadów i jakie wymogi bazy BDO należy spełnić.
Od pewnego czasu otrzymujemy informacje, że w BDO (Bazie Danych o Produktach i Opakowaniach oraz Gospodarce Odpadami) wkrótce zostaną wprowadzone nowe zasady dotyczące ewidencji i sprawozdawczości. Jak się okazuje, te zmiany na razie nie zostały zaimplementowane, ponieważ ich zakres jest znaczący. Obecnie zespół BDO intensywnie pracuje nad ich szybkim wprowadzeniem. Jakie będą faktyczne nowe zmiany wprowadzone w BDO?
Rok 2024 rozpoczął się z nowymi wyzwaniami i regulacjami dotyczącymi sprawozdawczości w ochrony środowiska, które mają istotny wpływ na wytwórców odpadów w Polsce. W I kwartale zostały wprowadzone zaostrzone przepisy i wymogi, które nie tylko zwiększają odpowiedzialność firm, ale również wprowadzają nowe aspekty sprawozdawcze. Przedstawiamy aktualne obowiązki wytwórców odpadów i terminy, jakie powinien mieć na uwadze taki podmiot.
Prowadzenie działalności w zakresie działalność opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wiąże się z koniecznością składania odpowiednich sprawozdań. Czasem jednak, z różnych przyczyn, sprawozdanie może zostać uznane za nierzetelne. W naszym artykule omówimy, co to dokładnie oznacza i jakie są związane z tym konsekwencje.
Do 15 marca 2023 roku trzeba złożyć sprawozdanie o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu nimi. Czasu zostało co prawda jeszcze sporo, ale warto już o tym pomyśleć, by dokładnie uzupełnić dane. Tym bardziej, że w trakcie mogą się pojawiać pytania i problemy. My rozwiewamy część wątpliwości.
To czy sprzedawca odpadów (lub pośrednik w obrocie odpadami) musi prowadzić ewidencję odpadów i składać sprawozdania, zależy od tego, czy pełni on rolę jedynie sprzedawcy czy jest jednocześnie posiadaczem odpadów.
Podmioty gospodarujące zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym muszą złożyć sprawozdanie z tej działalności. Termin składania sprawozdań za 2021 rok upływa 15 marca 2022 roku. Na co zwrócić uwagę opracowywania tych dokumentów?
Roczne sprawozdanie o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu nimi musi sporządzać każdy wytwórca odpadów zobowiązany do prowadzenia ewidencji. Jego wypełnienie, niekiedy wiąże się z pewnymi problemami, ponieważ jednym z jego etapów jest deklaracja, czy odpady zostały wytworzone w instalacji czy poza instalacją. Jak zakwalifikować w prawidłowy sposób odpady, czy są wytworzone w instalacji czy też poza nią?