Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazCentra handlowe powinny segregować odpady komunalne. Jednak klienci wciąż nie mają nawyku wrzucania śmieci do odpowiednich pojemników. Obowiązkiem jednostki handlowej jest zatem doczyszczenie odpadów tak, aby w pojemnikach, które będzie odbierał odbiorca, znajdowały się odpowiednie frakcje odpadów. Jak temu sprostać?
Z artykułu dowiesz się:
Z artykuł dowiesz się, czy spółki ze 100% udziałem gminy, muszą mieć zezwolenie na zbieranie odpadów.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
1 stycznia 2023 r. mają wejść nowe, jednolite zasady obliczania poziomu składowania odpadów komunalnych. Oznacza to, że do masy odpadów składowanych nie będą wliczane m.in. odpady powstałe podczas recyklingu lub innych procesów odzysku, które są następnie składowane.
Z artykułu dowiesz się czy opuszczenie nieruchomości na jakiś czas zwalania z obowiązku uiszczania opłat za śmieci.
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Czy zatem współwłaściciel może złożyć korektę deklaracji wcześniej złożonej przez innego współwłaściciela tej nieruchomości?
Z artykułu dowiesz się jakie są zasady składania deklaracji dotyczącej opłat za odpady jeśli jedna nieruchomość ma kilku właścicieli.
W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości musi złożyć do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
Obowiązek uprzątnięcia odpadów znajdujących się na działce spoczywa na właścicielu tej działki. Co jednak zrobić jeśli właściciel nie reaguje na pisma nakazujące ich uprzątnięcie?
Z artykułu dowiesz się:
Z artykułu dowiesz się jaka deklarację złożyć jeżeli w jednym domu mieszka kilka rodzin.
Z artykułu dowiesz się:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zgodnie z art. 180 i 180a ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, pozwolenie na wytwarzanie odpadów wydawane jest w związku z eksploracją instalacji, w której wytwarzane są odpady niebezpieczne powyżej 1 Mg lub/i odpady inne niż niebezpieczne powyżej 5000 Mg rocznie. We wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów należy ująć tylko odpady powstałe w związku z eksploatacja instalacji (wytworzone na linii procesu produkcyjnego). Poprzez instalację rozumie się:
stacjonarne urządzenie techniczne,
zespół stacjonarnych urządzeń technicznych powiązanych technologicznie, do których tytułem prawnym dysponuje ten sam podmiot i położonych na terenie jednego zakładu,
budowle niebędące urządzeniami technicznymi ani ich zespołami,
których eksploatacja może spowodować emisję.
Zdaniem RIO w Kielcach organ podatkowy może w części umorzyć zaległą opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicielom nieruchomości zamieszkałych, którzy udzielili pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, w szczególności kobietom z dziećmi.
Gminne systemy gospodarowania odpadami komunalnymi z mocy ustawy obejmują wyłącznie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Co jednak zrobić jeśli działka jest podzielona i na jednej części znajduje się dom mieszkalny a na drugiej domek letniskowy przeznaczony do wynajęcia?
Z artykułu dowiesz się, jaką umowę zawrzeć, jeśli a jednaj działce znajduje się zarówno dom mieszkalny jak i nieruchomość niezamieszkana.