Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazMinisterstwo Klimatu ogłosiło, że uruchomiona została kolejna część programu „Czyste Powietrze”. Dotacje udzielane w ramach tego programu mają pomóc w dalszej walce ze smogiem.
31 stycznia 2022 roku to ostatni dzień, kiedy można złożyć informację z inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców jak i osób fizycznych.
Do 25 stycznia producenci, nabywcy oraz importerzy paliw muszą złożyć informację o opłacie emisyjnej oraz wpłacić tę opłatę.
Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami informuje, że udostępniony przez Komisję Europejską zaktualizowany formularz rocznego raportu na temat wielkości emisji CO2 potrzebny do sprawozdawczości wielkości emisji za 2021 rok, został przetłumaczony na język polski.
Prowadzący instalacje, któremu przydzielono bezpłatne uprawnienia do emisji, albo który kwalifikuje się do przydziału uprawnień, musi do dnia 31 marca 2022 r. złożyć raport dotyczący poziomu działalności (raport ALC). W tym roku po raz pierwszy raporty trzeba złożyć drogą elektroniczną.
Zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu musimy dążyć do neutralności klimatycznej. Drogą do osiągnięcia tego celu ma być niskoemisyjna transformacja energetyczna. Problem z tym, że transformacja rozwiązuje jeden problem, a rodzi kolejny, dość poważny – tak podaje informuje brukselska wywiadownia gospodarcza Eurointelligence.
Do 9 lutego 2022 r. można składać wnioski o wsparcie w osiągnięciu neutralności klimatycznej w ramach programu LeadAir, organizowanego przez Forum Energii. Wsparcie polega na udzielaniu indywidualnego, długoterminowego doradztwa ekspertów, wymianie wiedzy i doświadczeń oraz proponowaniu praktycznych rozwiązań dopasowanych do specyfiki i potrzeb danego miasta.
Komitet ds. Nowej Mobilności PSPA opracowuje Strategię Rozwoju Nowej Mobilności w Polsce. Minimum 3 różne usługi współdzielonego transportu i 10 mln użytkowników nowych form mobilności w 150 miastach Polski, a także 50-procentowy udział samochodów w pełni elektrycznych we wszystkich flotach carsharingowych do 2030 r., to tylko niektóre jej założenia.
Urząd Zamówień Publicznych informuje, zamawiający zostali zobowiązani do zapewnienia minimalnych poziomów docelowych udziału niskoemisyjnych i zeroemisyjnych pojazdów w całkowitej liczbie pojazdów objętych zamówieniami publicznymi, w dwóch okresach: do końca 2025 r. i do końca 2030 r.
Wskaźniki emisyjności produktów są informacją wykorzystywaną w ocenie zmian ekologicznej kondycji poszczególnych branż gospodarczych. Mają również zastosowanie przy prognozowaniu emisji, a także wyliczaniu efektu ekologicznego w przypadku modernizacji lub realizacji nowych przedsięwzięć skutkujących ograniczeniem emisji.