Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazZużyte tonery do drukarek stanowią jeden z najczęstszych rodzajów odpadów w biurach. Niewłaściwe postępowanie z nimi nie tylko ma negatywny wpływ na środowisko, ale może także narazić przedsiębiorstwo na konsekwencje prawne związane z nieprzestrzeganiem odpowiednich regulacji dotyczących ich utylizacji. W artykule ekspert przedstawia sposób odpowiedniego zagospodarowania zużytych tonerów w świetle obowiązujących przepisów. Zostanie również omówione, czy przedsiębiorstwa mają możliwość zwrotu zużytych tonerów do dostawcy bez konieczności posiadania karty przekazania odpadu oraz jakie warunki należy spełnić.
Nowelizacja przepisów związana z wdrożeniem Dyrektywy SUP poszerzyła zakres podmiotów zobowiązanych do rejestracji w BDO. Wśród nowych obowiązków, które czekają przedsiębiorców, znajduje się m.in. składanie rocznych sprawozdań. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem, by dowiedzieć się o wszystkich nowościach w zakresie zobowiązań.
W związku z Dyrektywą SUP zostaną wprowadzone nowe przepisy, a niektórzy polscy producenci będą zobowiązani do przestrzegania ich. Nowelizacja wprowadza dwie kategorie przedstawicieli producentów produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych lub narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne.
W ramach Dyrektywy SUP określono szereg produktów, których wprowadzanie do obrotu zostanie zakazane na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej. Ekspert radzi, jakie produkty z tworzyw sztucznych oraz innych materiałów nie będą mogły być sprzedawane. Podmioty, które nie dostosują się do zakazów, narażają się na ryzyko nałożenia na nie kar pieniężnych.