Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazJeżeli system SENT nie działa i nie można wystawić zgłoszenia przewozu odpadów, należy uruchomić tzw. procedurę awaryjną. Najpierw trzeba się upewnić, że na stronie internetowej https://puesc.gov.pl/puesc została opublikowana informacja o awarii systemu SENT.
Jednym z elementów wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów jest podanie masy odpadów magazynowanych w tym samym czasie. Jednak jej określenie może stwarzać problemy, tym bardziej że ilość odpadów każdego dnia się zmienia a ustawodawca nie sformułował w tym względzie dodatkowych wytycznych. Jak wybrnąć z tej sytuacji?
Jeżeli w magazynie są przechowywane substancje w opakowaniach (beczkach, pojemnikach), które mogą ulec rozszczelnieniu, trzeba zastosować system zabezpieczeń chroniący środowisko przed zanieczyszczeniem, np. w przypadku możliwości przedostania się do gruntu substancji niebezpiecznych.
Zgodnie z przepisami ustawy z 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, podmioty posiadające zezwolenia na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów wydane przed 5 września 2018 r. musiały do 5 marca 2020 r. złożyć wniosek o wydanie nowych decyzji. Jednak część postępowań nadal toczy. Co zrobić jeśli upływa termin posiadanego zezwolenia a nowe nie zostało wydane?
W umowie najmu, poza aspektami regulującymi podstawowe warunki najmu, warto również uregulować kwestie związane z ochroną środowiska. Istotną kwestią jest ustalenie podmiotu korzystającego, czyli powodującego emisję, w tym np. wytwarzanie odpadów, ścieków czy lotnych zanieczyszczeń.