SZKOLENIE: Urządzenia i instalacje w ochronie środowiska Jak spełniać wymagania i ograniczać koszty. Do końca zapisów pozostało . Nie przegap >>

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz
  • A+A-

Nowe obowiązki dla rozliczania opakowań wynikające z Dyrektywy SUP

Dyrektywa SUP wprowadza nowe obowiązki, których należy przestrzegać obok istniejących już regulacji. Firma, która importuje różnego rodzaju opakowania do Polski, takie jak plastikowe butelki do wody mineralnej, zostanie zobowiązana do uiszczenia tzw. opłaty "producenckiej". W artykule dowiesz się, jakie będą te nowe obowiązki oraz kiedy wejdą one w życie.

Z artykułu dowiesz się:

  • Kto jest objęty nowymi przepisami
  • W jaki sposób wyliczyć opłatę
  • Jak prowadzić ewidencję

Pozostało jeszcze 93% tekstu do przeczytania

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełny dostęp do portalu a wraz z nim:
Bądź na bieżąco z przepisami
- dostęp do aktualnych aktów prawnych 24/7
Znajdź odpowiedź szybko
- dostęp do poradni oraz gotowa baza porad i artykułów
Wdrażaj sprawdzone rozwiązania
- praktyczne narzędzia gotowe do użycia
Podejmuj decyzje z pewnością
- korzystaj z wiedzy ekspertów i sprawdzonych źródeł

Jednorazowy dostęp bez rejestracji
Możesz kupić dostęp do tego dokumentu bez potrzeby zakładania konta. To jednorazowa opłata - płacisz tylko za ten materiał.

Słowa kluczowe:
Dyrektywa SUPopakowania
AUTOR Aleksandra Gembora
Aleksandra Gembora
specjalista ds. ochrony środowiska, absolwentka międzywydziałowych studiów ochrony środowiska w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w organach administracji państwowej. Obecnie na stanowisku Head of Environmental Compliance w RLG Systems Polska Sp. z o.o. zajmuje się monitorowaniem szybko zmieniających się przepisów prawnych, wspieraniem przedsiębiorców we właściwej realizacji obowiązków z zakresu ochrony środowiska, w tym także pomocą w przypadku kontroli.