Analiza stanu gospodarki odpadami
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta ma obowiązek sporządzenia corocznej analizy stanu gospodarki odpadami.
Analizę przeprowadza się na podstawie informacji złożonych przez:
-
podmioty odbierające odpady komunalne,
-
prowadzących PSZOK i zbierające odpady komunalne,
-
prowadzących instalacje komunalne oraz
-
na podstawie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz innych dostępnych danych o czynnikach wpływających na koszty systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
Dokument ten tworzy się w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi i zawiera w szczególności informacje dotyczące:
-
ilości i możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, bioodpadów oraz przeznaczonych do składowania pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych,
-
potrzeb inwestycyjnych związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi,
-
kosztów poniesionych w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych w podziale na wpływy, wydatki i nadwyżki z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnym,
-
liczby mieszkańców,
-
liczby właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umowy, wskazanej w art. 6 ust. 1, w imieniu których gmina powinna podjąć działania określone w art. 6 ust. 6–12 u.u.c.p.g,
-
ilości odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi sporządzana jest w terminie do 30 kwietnia za poprzedni rok kalendarzowy i udostępniana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej urzędu gminy.