SZKOLENIE: SPECJALISTA DS. OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI ODPADAMI W FIRMIE Do końca zapisów pozostało . Nie przegap >>

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

Porady ekspertów - Odpady i BDO

Tematyka

Czy firma, która odbiera odpady, może zażądać etykietowania pojemników z odpadami niebezpiecznymi?

Jeżeli odpady niebezpieczne są umieszczane w opakowaniach, pojemnikach, kontenerach, zbiornikach lub workach, o pojemności powyżej 5 litrów, należy umieścić na ww. opakowaniach jednostkowe oznakowanie – etykietę, zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dla magazynowania odpadów (dalej: r.s.w.m.o.). I musi to zrobić ten, kto przekazuje odpady. Czy jeśli tego nie zrobi firma odbierająca może się o to upomnieć?

Odpady niebezpieczne

Makulatura w firmie - pod jakim kodem zaklasyfikować i jak się jej pozbyć

Pytanie: Czy makulaturę firmową można zniszczyć samemu, czy lepiej przekazać profesjonalnej firmie? Jeśli oddajemy firmie, to czy te dokumenty trzeba jakoś przygotować (wyjąć zszywki, spinacze, wyjąć z koszulek, segregatorów itp.)? Co się bardziej opłaca? I czy trzeba ten fakt odnotować w ewidencji? Jak zaklasyfikować takie odpady? 
Gospodarka odpadami

Czy korzystanie z pomocy de minimis jest opłacalne?

 Głównym czynnikiem decydującym o korzyści wynikającej ze skorzystania z pomocy de minimis jest czynnik ekonomiczny. Przedsiębiorca wywiąże się z obowiązku sprawozdawczego, nie martwi się o zapewnienie wymaganych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, ale nie wnosi opłaty produktowej do urzędu. Dlaczego jeszcze warto korzystać z takiej pomocy?

Gospodarka odpadami

Czy przedsiębiorcy muszą zawrzeć umowę na wywóz odpadów komunalnych

Zgodnie z obecnymi przepisami dokumentem potwierdzającym odbiór odpadów komunalnych jest karta przekazania odpadów komunalnych (KPOK). Czy oprócz KPOK musisz posiadać jeszcze jakieś dokumenty?

Odpady komunalne
30.07.2021

Czy sprzedawca baterii musi uzyskać wpis do BDO?

Na prowadzącym sklep z bateriami, co do zasady, nie ciąży konieczność dokonania wpisu do BDO, aczkolwiek istnieje taka sytuacja, kiedy on również musi zarejestrować się w BDO.

Baterie i akumulatory

Czy transport zużytych akumulatorów podlega przepisom ADR

Zużyte akumulatory są zazwyczaj przewożone w celu recyklingu po zakończeniu ich normalnego użytkowania. Należy je traktować inaczej niż nowe akumulatory nieprzeznaczone do recyklingu. Ma to o tyle duże znaczenie, gdyż przepis szczególny nr 598 umowy ADR pozwala pod określonymi warunkami wyłączyć stosowanie przepisów ADR wobec przewozu akumulatorów nowych oraz akumulatorów zużytych.

Baterie i akumulatory
30.07.2021

Jak udokumentować przyjmowanie zużytych świetlówek od klientów

Klienci często przynoszą do sklepów zużyte świetlówki. Jak dalej powinien z nimi postąpić właściciel sklepu i jakie obowiązki formalne na nim ciążą?

Sprzęt elektryczny i elektroniczny

Jak zaklasyfikować odpady, które powstają na stacji demontażu pojazdów?

Na stacji demontażu wytwarzane są odpady, które pochodzą z demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Podpowiadamy, jak je zaklasyfikować.

Pojazdy wycofane z eksploatacji
30.07.2021

Jakich obowiązków nie możesz przekazać organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego

Część z obowiązków, z których musi się wywiązać wprowadzający sprzęt, można zlecić organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, ale nie dotyczy to wszystkich rodzajów sprzętu.

Sprzęt elektryczny i elektroniczny

Wprowadzasz produkty w opakowaniach? Musisz spełnić jeden ważny obowiązek

Wprowadzający produkty w opakowaniach musi osiągnąć odpowiednie poziomy odzysku, w tym recyklingu, odpadów opakowaniowych. Ile wynoszą takie poziomy, jak to obliczyć i czy wszystko trzeba wykonać samodzielnie?

Opakowania