Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazNa prowadzącym sklep z bateriami, co do zasady, nie ciąży konieczność dokonania wpisu do BDO, aczkolwiek istnieje taka sytuacja, kiedy on również musi zarejestrować się w BDO.
Zużyte akumulatory są zazwyczaj przewożone w celu recyklingu po zakończeniu ich normalnego użytkowania. Należy je traktować inaczej niż nowe akumulatory nieprzeznaczone do recyklingu. Ma to o tyle duże znaczenie, gdyż przepis szczególny nr 598 umowy ADR pozwala pod określonymi warunkami wyłączyć stosowanie przepisów ADR wobec przewozu akumulatorów nowych oraz akumulatorów zużytych.
Klienci często przynoszą do sklepów zużyte świetlówki. Jak dalej powinien z nimi postąpić właściciel sklepu i jakie obowiązki formalne na nim ciążą?
Na stacji demontażu wytwarzane są odpady, które pochodzą z demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Podpowiadamy, jak je zaklasyfikować.
Część z obowiązków, z których musi się wywiązać wprowadzający sprzęt, można zlecić organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, ale nie dotyczy to wszystkich rodzajów sprzętu.
Wprowadzający produkty w opakowaniach musi osiągnąć odpowiednie poziomy odzysku, w tym recyklingu, odpadów opakowaniowych. Ile wynoszą takie poziomy, jak to obliczyć i czy wszystko trzeba wykonać samodzielnie?
W przypadku awarii Internetu nie ma możliwości wystawiania karty przekazania odpadów w wersji papierowej. Co jednak jeśli dojdzie do awarii systemu BDO? Jak wtedy zachować ciągłość ewidencji odpadów?
Jeżeli sklep tylko pośredniczy w sprzedaży baterii i akumulatorów (odbiera od producenta), to nie ciążą na nim obowiązki wprowadzającego te produkty na rynek. Inaczej jest, gdy sprzedaje je pod własną marką. Jakie wymagania musi wtedy spełnić?
Czy przejmujący odpady powinien weryfikować w BDO, czy firma, która je przekazuje, posiada dane kody odpadów w dziale XII? Jeśli ich nie ma, to czy przejmujący może przyjąć takie odpady? Czy można je przyjąć na podstawie karty w formie papierowej i czekać, aż podmiot uzupełni wniosek aktualizacyjny, a później wprowadzić je do systemu? Znamy odpowiedź.
Według przepisów odpady niebezpieczne mogą być przewożone jednocześnie z odpadami innymi niż niebezpieczne. Muszą być jednak spełnione pewne warunki. Jakie?