Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazRóżnicowanie opłat ze względu na wiek mieszkańców, wielkość lokalu, ilość zużytej wody - to tylko niektóre błędy, jakie popełniły gminy opracowując uchwały dotyczące sposobu naliczania opłat za odbiór odpadów. Piszemy o nich, by Cię przestrzec i jednocześnie zwrócić uwagę, jakich czynników przy ustalaniu opłat nie brać pod uwagę.
Obecnie nie da się wprowadzić w BDO dwóch transportujących odpady(dwa różne numery BDO). Jak zatem postąpić, gdy kontener przejmowany przez różnych przewoźników, np. transport drogowy z punktu wytworzenia do terminala kontenerowego, a dalej transport kolejowy?
Pełnomocnictwo i opłata skarbowa stanowią część sprawozdania. Nie ma możliwości wysyłania tych dokumentów odrębnie. Co zatem powinieneś zrobić jeśli zdarzyło Ci się wysłać wniosek aktualizacyjny i sprawozdanie w BDO ale nie dołączyłeś pełnomocnictwa?
Jeżeli odpady niebezpieczne są umieszczane w opakowaniach, pojemnikach, kontenerach, zbiornikach lub workach, o pojemności powyżej 5 litrów, należy umieścić na ww. opakowaniach jednostkowe oznakowanie – etykietę, zgodnie z § 9 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dla magazynowania odpadów (dalej: r.s.w.m.o.). I musi to zrobić ten, kto przekazuje odpady. Czy jeśli tego nie zrobi firma odbierająca może się o to upomnieć?
Głównym czynnikiem decydującym o korzyści wynikającej ze skorzystania z pomocy de minimis jest czynnik ekonomiczny. Przedsiębiorca wywiąże się z obowiązku sprawozdawczego, nie martwi się o zapewnienie wymaganych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, ale nie wnosi opłaty produktowej do urzędu. Dlaczego jeszcze warto korzystać z takiej pomocy?
Zgodnie z obecnymi przepisami dokumentem potwierdzającym odbiór odpadów komunalnych jest karta przekazania odpadów komunalnych (KPOK). Czy oprócz KPOK musisz posiadać jeszcze jakieś dokumenty?
Na prowadzącym sklep z bateriami, co do zasady, nie ciąży konieczność dokonania wpisu do BDO, aczkolwiek istnieje taka sytuacja, kiedy on również musi zarejestrować się w BDO.
Zużyte akumulatory są zazwyczaj przewożone w celu recyklingu po zakończeniu ich normalnego użytkowania. Należy je traktować inaczej niż nowe akumulatory nieprzeznaczone do recyklingu. Ma to o tyle duże znaczenie, gdyż przepis szczególny nr 598 umowy ADR pozwala pod określonymi warunkami wyłączyć stosowanie przepisów ADR wobec przewozu akumulatorów nowych oraz akumulatorów zużytych.
Klienci często przynoszą do sklepów zużyte świetlówki. Jak dalej powinien z nimi postąpić właściciel sklepu i jakie obowiązki formalne na nim ciążą?