Dodatek osłonowy – gminy muszą same pozyskać dane o dochodach
Ministerstwo Klimatu wyjaśnia, że pracownicy gmin muszą sami pozyskać dane o dochodach, niezbędne do rozpatrzenia wniosku o wypłatę dodatku osłonowego i ustalenia wysokości dodatku.
Upoważnieni pracownicy w każdej gminie mają bezpośredni dostęp do usług funkcjonujących w ramach CSIZS Emp@tia, udostępnionego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, za których pośrednictwem mają obowiązek pobrać odpowiednie dane niezbędne do ustalenia dochodu w zakresie ww. kategorii dochodów, w tym informacje o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne członków gospodarstwa domowego.
Dodatek osłonowy to kluczowy element rządowej Tarczy Antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności. Wsparcie obejmie blisko 7 mln gospodarstw domowych, co stanowi prawie połowę wszystkich gospodarstw w naszym kraju.
Aby otrzymać dodatek osłonowy trzeba złożyć wniosek do 31 stycznia lub do 31 października 2022 roku.
Wypłata dodatków zostanie realizowana w 2022 r. w 2 równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia. Ci, którzy nie złożą wniosku w do końca stycznia, nadal będą mogli ubiegać się wsparcie. Wówczas muszą złożyć wniosek do 31 października 2022 r. W tym przypadku wyplata 100% dodatku zostanie zrealizowana do 2 grudnia 2022 r. Dodatek osłonowy będzie wypłacany przez gminy, które otrzymają dotacje z budżetu państwa.
www.gov.pl/web/klimat/