Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazMiejsce, w którym magazynowane są odpady, powinny być zabezpieczone tak, aby do odpadów nie przedostawały się opady deszczu lub śniegu. Nie zawsze jest to jednak możliwe i wówczas mogą powstawać niebezpieczne dla środowiska odcieki. Co to oznacza w praktyce? Czy odcieki z magazynowania destruktu asfaltowego mogą być niebezpieczne?
Zgodnie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej u.c.p.g) na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Czy zakup nowych pojazdów będzie oznaczał konieczność uzyskania nowego zezwolenia?
Przegląd ekologiczny jest jednym ze sposobów, dzięki któremu można ustalić, czy jakaś instalacja nie szkodzi środowisku. Z jakich powodów organ może nakazać przeprowadzenie przeglądu ekologicznego i czy można uniknąć tego obowiązku?
Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne prowadzące działalność w zakresie dostarczania wody i odbioru nieczystości ciekłych, działające jako spółka gminna, nie miały prawnego obowiązku udostępniania organowi wykonawczemu gminy, informacji dotyczących zużycia wody przez mieszkańców gminy. Obecnie jednak wójt, burmistrz lub prezydent miasta może poprosić o takie dane.
Dofinansowania są udzielane w ramach programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Gospodarka wodno-ściekowa w zakładach przemysłowych”. Celem programu jest poprawa stanu wód powierzchniowych i podziemnych przez oczyszczanie ścieków zgodnie z wymogami Dyrektywy Rady z 21 maja 1991 r. dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych (91/271/EWG).
Gromadzenie wody opadowej na własnej działce jest najskuteczniejszym sposobem zmniejszenia wysokości opłaty. Czy jednak połączenie kilku działek w jedną nieruchomość pozwoli na korzystniejsze wyliczenie opłaty?
Przepisy regulują ustalanie cen za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków w oparciu o taryfę, która podlega zatwierdzeniu przez organ regulacyjny. Istotny jest tu 45-dniowy termin, jaki ma organ na ocenę przedstawionego mu projektu taryfy.