TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz
  • A+A-

Jakie warunki trzeba będzie spełnić, by otrzymać dotację na budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Trwają prace nad projektem rozporządzenia, które określi warunki udzielania pomocy publicznej na infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastrukturę do tankowania wodoru.

Z artykułu dowiesz się:

  • czym jest pomoc publiczna,
  • jakie podmioty mogą pozyskać dotacje na budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych,
  • jakie są formy i wysokość pomocy.


Zgodnie z art. 400a ust. 2 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.): „minister właściwy do spraw klimatu może określić, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki udzielania pomocy publicznej na cele z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej ze środków Narodowego Funduszu oraz wojewódzkich funduszy, uwzględniając konieczność zapewnienia przejrzystości udzielania tej pomocy oraz zapewnienia zgodności udzielanej pomocy z warunkami jej dopuszczalności”.

Ustawa zastrzega, że środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznacza się m.in. na dofinansowanie rozbudowy infrastruktury dla sprzedaży wodoru lub do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie.

Dofinansowanie takie w przypadku gdy przeznaczone jest na infrastrukturę wykorzystywaną do świadczenia usług ładowania energią elektryczną lub tankowania wodorem albo na infrastrukturę wykorzystywaną w innej działalności gospodarczej, stanowi pomoc publiczną, która może być udzielana zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis lub podlega notyfikacji do Komisji Europejskiej na podstawie art. 108 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.

Ze względu na ograniczoną wartość pomocy de minimis, aby możliwa była efektywna realizacja zadań Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie dofinansowanie rozbudowy infrastruktury dla sprzedaży wodoru lub do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie, konieczne jest opracowanie programu pomocy, który ustanawia projektowane rozporządzenie i który pozwoli na udzielanie tego dofinansowania zgodnie z określonymi w nim warunkami, po jego akceptacji przez Komisję Europejską.

Pozostało jeszcze 78% tekstu do przeczytania

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Załóż konto testowe na 48 godzin

Uzyskasz dostęp a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
Baza porad prawnych i artykułów o tematyce ochrony środowiska
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji

Nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

AUTOR Tomasz Kaler
Tomasz Kaler
specjalista ds. ochrony środowiska Absolwent prawa specjalizujący się w prawie ochrony środowiska, zamówień publicznych oraz obsługi prawnej projektów unijnych; specjalista do spraw zamówień publicznych w Zakładzie Unieszkodliwiana Odpadów Promieniotwórczych; autor publikacji i szkoleń z dziedziny prawa środowiskowego