Prowadzisz działalność w kilku miejscach - sprawdź czy masz odpowiedni wpis w BDO
Z tego artykułu dowiesz się:
- czy każdorazowo trzeba dokonać aktualizacji wpisu do BDO?
- jak poprawnie podać miejsce wytworzenia odpadu?
- jak wypełnić kartę ewidencji odpadów?
Do końca 2019 roku urzędnicy w urzędach marszałkowskich na pytanie podobne jak powyżej odpowiadali, że każdorazowo trzeba dokonywać aktualizacji wpisu do BDO. Ponieważ zgodnie z obowiązującym prawem ewidencję odpadów prowadzi się osobno dla każdego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.
Jednakże aktualnie nie ma takiej potrzeby, ponieważ byłoby to bardzo męczące i niekiedy wiązałoby się ze spędzaniem dużej czasu przy komputerze. Dlatego też − jak wspomniano powyżej − wystarczy zaznaczyć odpowiednie okienka i każdorazowo przy wypełnianiu kart ewidencji czy kart przekazania wpisać miejscowość i gminę, na której terenie wytworzono dany rodzaj odpadów. Poniżej zobrazowano to na schematach.