Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Obsługa systemu BDO stawia przed przedsiębiorcami liczne wyzwania. Obowiązek rejestracji w BDO dotyczy wielu firm, a dostępne instrukcje nie zawsze rozwiewają wszystkie wątpliwości. W odpowiedzi na te potrzeby Portal Ochrony Środowiska organizuje szkolenie, które kompleksowo przybliży temat obsługi systemu BDO. Warsztaty prowadzone przez eksperta przeprowadzą uczestników krok po kroku przez proces rejestracji i sprawozdawczości, zapewniając praktyczne wsparcie oraz gotowe rozwiązania.
Czy każda firma zarejestrowana w BDO musi uzupełniać dział VI Tabela 4? Uzupełnienie tej tabeli jest wymagane jedynie dla firm, które działają jako wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje zgodnie z ustawą o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Dowiedz się, jakie dokładnie firmy muszą uzupełniać tę tabelę i kiedy jednostki gastronomiczne podlegają tym regulacjom.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
W IV kwartale 2024 roku mają zostać przyjęte kluczowe zmiany w przepisach dotyczących Bazy danych o odpadach (BDO), zgodnie z projektem UD120. Co przyniosą nowe regulacje?
Zarządzanie odpadami bywa skomplikowanym procesem, który wiąże się z licznymi wyzwaniami. Podczas pracy z Bazą Danych Odpadowych (BDO) wiele osób odpowiedzialnych za ten obszar w firmie boryka się z problemami, które spowalniają pracę i narażają organizację na kary.
Z artykułu dowiesz się m.in.
Jest to teren zakładu lub inne miejsce związane z prowadzeniem działalności o jednym adresie, gdzie wytwarzane są odpady inne niż komunalne lub odbywa się ich zbieranie bądź przetwarzanie przez danego posiadacza odpadów.
Każdy, kto miał do czynienia z Bazą Danych Odpadowych (BDO), wie, jak bardzo potrafi być to frustrujące. Nieintuicyjny i skomplikowany system, wymagający ciągłego ręcznego wprowadzania danych i generowania raportów, może pochłaniać ogromne ilości czasu i energii. Duża ilość dokumentów zwiększa ryzyko popełnienia błędu, ponieważ system BDO słabo filtruje dane, a po zatwierdzeniu KPO często nie ma możliwości wprowadzenia poprawek. Ponadto BDO nie daje możliwości generowania zestawień łatwo edytowalnych np. w formie plików Excel, co sprawia, że użytkownicy zmuszeni są do radzenia sobie z niepraktycznymi plikami w formacie PDF.
Ebook jest przewodnikiem dla przedsiębiorstw, które muszą spełniać wymogi sprawozdawczości środowiskowej w Polsce. Dostarcza szczegółowych informacji na temat szczegółowych wskazówek dotyczących przygotowania i składania raportów w BDO, a także wyjaśnia, które sprawozdania są obowiązkowe w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Przedstawia kluczowe zasady, które każda firma musi znać, aby spełniać wymogi prawne związane z ochroną środowiska.
Jakie tematy poruszamy w e-booku?
Wprowadzenie elektronicznej Karty Przekazania Odpadów usprawnia proces ewidencjonowania i przekazywania odpadów między przedsiębiorstwami. Sporządzana jest ona w systemie BDO. W praktyce jednak, niewłaściwe wystawienie lub opóźnienia w potwierdzeniu KPO mogą prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych.
Z artykułu dowiesz się m.in:
Moduły fotowoltaiczne, jako sprzęt elektryczny i elektroniczny, po zakończeniu eksploatacji stają się odpadami. Oznacza to, że przedsiębiorstwa, które nimi operują, muszą spełniać określone wymagania prawne, w tym obowiązki związane z systemem BDO. Powoduje to też powstanie szeregu innych obowiązków dla całego łańcucha dostaw.
Sprawozdawczość w bazie została podzielona na raportowanie wprowadzeniowe i odpadowe. W ramach raportowania odpadowego wydzielono sprawozdawczość komunalną i sprawozdawczość związaną z gospodarowaniem odpadami innymi niż komunalne.