Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazPrzedsiębiorca składający wniosek o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz transport nieczystości ciekłych musi we wniosku wskazać stację zlewną znajdującą się na terenie aglomeracji, na której terenie jest planowana działalność.
30 kwietnia mija termin, do którego prowadzący zakład przetwarzania zużytego sprzętu musi przeprowadzić audyt zewnętrzny. Sprawozdanie z tego audytu trzeba do 15 maja wysłać do WIOŚ i do marszałka województwa. Co się stanie jeśli termin zostanie przekroczony?
Jedną z obowiązkowych uchwał podejmowanych przez radę gminy w zakresie gospodarowania opadami jest uchwała określająca górne stawki opłat ponoszonych za wywóz odpadów lub nieczystości ciekłych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie wnoszą opłaty na rzecz gminy.
Ograniczenia i zakazy stosowania sześciofluorku siarki SF6 wskazuje art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 517/2014, który stanowi, że zabronione jest stosowanie heksafluorku siarki w procesie odlewania ciśnieniowego magnezu i w recyklingu stopów magnezu odlewanych ciśnieniowo.
Określenie czy kotły podlegają pod zgłoszenie emisyjne lub obowiązek uzyskania pozwolenia na wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza określa się na podstawie mocy nominalnej.
Wątpliwości interpretacyjne, co do tego, czy odpady po półproduktach trzeba uznać jako powstające w instalacji czy nie, wynikają z tego, że przepisy nie określają jednoznacznie, czym są odpady wytworzone, w wyniku działania instalacji, w związku z eksploatacją instalacji, w instalacji.
Zgodnie z przepisami ustawy o odpadach w przypadku wygaśnięcia, cofnięcia, uchylenia lub stwierdzenia nieważności decyzji związanych z gospodarką odpadami marszałek województwa dokonuje z urzędu, bez konieczności wydawania odrębnej decyzji, wykreślenia podmiotu z rejestru bazy danych o odpadach. Jak interpretować ten przepis?