Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj teraz1 stycznia 2023 roku weszło w życie nowe rozporządzenie regulujące sposób obliczania masy zużytego sprzętu powstałego z paneli fotowoltaicznych. Nowe przepisy miały być ułatwieniem dla przedsiębiorców, niestety wprowadziły zamieszanie jeśli chodzi o składanie sprawozdań w BDO.
W niektórych sytuacjach wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny może być traktowany również jako dystrybutor. Czy wiąże się to z dodatkowymi obowiązkami? Czy prowadzący będący jednocześnie dystrybutorem może przyjmować zużyty sprzęt tego samego rodzaju co produkowany? Czy musi mieć zezwolenie na zbieranie odpadów?
Przez wiele lat, sposób wyliczania poziomu zbierania dla wprowadzającego sprzęt rozpoczynającego działalność w danym roku kalendarzowym był kością niezgody. Ostatecznie udało się rozwiązać ten problem.
Podmioty gospodarujące zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym muszą złożyć sprawozdanie z tej działalności. Termin składania sprawozdań za 2021 rok upływa 15 marca 2022 roku. Na co zwrócić uwagę opracowywania tych dokumentów?
Wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny musi wywiązać się z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych. Jedną z opcji jest wpłata określonej kwoty na rachunek urzędu marszałkowskiego. Dnia 31 stycznia 2022 roku upływa termin rozliczenia się z tego obowiązku.