SZKOLENIE: BDO BEZ TAJEMNIC – KOMPLEKSOWE WSPARCIE W OBSŁUDZE SYSTEMU Do końca zapisów pozostało . Nie przegap >>
TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

sprawozdania i opłaty

Zbliża się termin składania deklaracji dotyczących korzystania ze śródlądowych dróg wodnych

Do 15 czerwca 2022 r. trzeba złożyć do Wód Polskich deklarację dotyczącą korzystania ze śródlądowych dróg wodnych i ich odcinków oraz urządzeń wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa, usytuowanych na śródlądowych wodach powierzchniowych.

Raport do KOBiZE - odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania 

Do 28 lutego 2022 roku trzeba złożyć raport do KOBIZE. Czasu pozostało niewiele a często pojawiają się jeszcze pytania dotyczące tego obowiązku. Rozwiewamy więc wątpliwości.  

Z artykułu dowiesz się:

  • co grozi za niezłożenie raportu do KOBIZE
  • gdzie szukać listy substancji emitowanych do powietrza
  • w jaki sposób rozliczyć opłatę za środki do dezynfekcji 

Nie zgadzasz się z wysokością opłaty za usługi wodne? Możesz złożyć reklamację

Jeżeli podmiot obowiązany do ponoszenia opłat za usługi wodne, któremu przekazano informację o ustaleniu wysokości opłaty stałej lub zmiennej, nie zgadza się z jej wysokością, może złożyć reklamację. Co należy wiedzieć o zasadach takiej reklamacji?

Z artykułu dowiesz się:

  • kiedy można złożyć reklamację na wysokość opłaty za usługi wodne
  • gdzie złożyć taka reklamację
  • czy liczba reklamacji jest ograniczona

Reklamację na wysokość opłaty za usługi wodne składa się odpowiednio do Wód Polskich albo właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania informacji. Reklamacja przysługuje raz w okresie rozliczeniowym. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje wykonania obowiązku wniesienia opłaty.