Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

Procedury administracyjne - Decyzje administracyjne

Tematyka

Mobilne urządzenie do odzysku odpadów - z zezwoleniem czy bez

Eksperci uważają, że ustawa o odpadach zawiera luki prawne dotyczące zezwoleń na mobilne przetwarzanie odpadów, ponieważ na etapie wnioskowania trudno zdefiniować, gdzie urządzenie do przetwarzania będzie eksploatowane. Jak z tego wybrnąć?

Porada ekspertaGospodarka odpadami

Czy przeniesienie opinii gminy do nowej lokalizacji jest możliwe

Pytanie: Firma planuje wynająć nowe miejsce i zainstalować tam dziesięć wtryskarek do produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych, które będą przeniesione z dotychczasowej lokalizacji. Wynajmujący nie ma decyzji środowiskowej (dalej: duś) dla takiego przedsięwzięcia. Po czyjej stronie leży ewentualny obowiązek jej uzyskania? Czy możemy rozszerzyć posiadaną opinię urzędu (stanowiącą o braku konieczności uzyskania duś) na nową lokalizację, uzupełniając ją tylko o wymagane dokumenty?
Pytania i odpowiedziDecyzje administracyjne

Zakup agregatu prądotwórczego – czy trzeba gdzieś zgłaszać

Pytanie: Prowadzę zakład produkcyjne i planuję kupić agregat prądotwórczy o mocy 45-60 KW. Agregat ma być wykorzystywany awaryjnie podczas przerw w dostawie prądu nie wynikających z winy zakładu. Czy i gdzie trzeba zgłosić instalację agregatu?
Pytania i odpowiedziEmisja gazów i pyłów do powietrza

Procedura rozgraniczenia gruntów pokrytych wodami

Projekt rozgraniczenia gruntów pokrytych wodami jest niezbędny przy ustalaniu linii brzegowej oraz wytyczaniu własności w sytuacji, gdy grunty znalazły się pod wodą np. wskutek przesunięcia rzek. Bywa też potrzebny w przypadku uzyskania pozwolenia na budowę.

 

Porada ekspertaOchrona gleby

Transport próbek odpadów do laboratorium - czy potrzebny jest wpis do BDO

Pytanie: Jeżeli podmiot wykonuje usługę transportu odpadów, to musi być wpisany do rejestru BDO. Czy taki wpis trzeba mieć także wtedy, gdy przewozi się próbki odpadów do badania?
Pytania i odpowiedziBDO
26.05.2022

Czy zakup nowego pojazdu asenizacyjnego wymaga zmiany posiadanego zezwolenia na odbiór nieczystości ciekłych

Zgodnie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej u.c.p.g) na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Czy zakup nowych pojazdów będzie oznaczał konieczność uzyskania nowego zezwolenia?

Porada ekspertaEmisja ścieków
31.03.2022

Pozwolenie na wyrównanie terenu ziemią

Pytanie: Czy osoba fizyczna, która chce przyjąć ziemię od innego podmiotu i wykorzystać ją do niwelacji powierzchni swojej nieruchomości położonej na terenie zalewowym, powinna mieć na wykonanie tych czynności jakieś pozwolenie?
Pytania i odpowiedziGospodarka odpadami
31.03.2022

Czy można prowadzić dwa punkty skupu złomu na jednej działce

Pytanie: Dzierżawimy działkę, na której prowadzimy punkt skupu złomu. Działka jest jednak duża i zajmujemy tylko jej połowę. Znaleźliśmy osobę, która jest zainteresowana prowadzeniem takiej samej działalności i która mogłaby wydzierżawić pustą część działki. Czy jest to formalnie możliwe?
Pytania i odpowiedziGospodarka odpadami
18.03.2022

Czy trzeba dołączyć nowy operat przeciwpożarowy, gdy ubiegamy się o kolejne zezwolenie odpadowe

Pytanie: Mamy decyzję na zbieranie odpadów (a co za tym idzie również operat przeciwpożarowy). Chcemy uzyskać decyzję na przetwarzanie tych odpadów, które są w decyzji na zbieranie i w operacie przeciwpożarowym. Czy do wniosku o jej wydanie musimy dołączyć nowy operat przeciwpożarowy?
Pytania i odpowiedziGospodarka odpadami

Obliczamy ilość magazynowanych odpadów potrzebną do wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów

Zgodnie z obowiązującymi przepisami we wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, trzeba podać masę odpadów magazynowanych w ciągu roku. Jak ją obliczyć?

Porada ekspertaGospodarka odpadami
Przepisy dotyczące decyzji administracyjnych wynikają z ogólnych przepisów prawa, na czele z Kodeksem postępowania administracyjnego oraz z ustaw szczegółowych regulujących różne dziedziny działalności gospodarczej, np. ustawy o ochronie środowiska, ustawy Prawo wodne czy ustawy o odpadach. Obejmują one szeroki zakres spraw, w tym ochrony środowiska, zarządzania zasobami naturalnymi oraz przestrzegania przepisów dotyczących odpadów. Przedsiębiorcy mają obowiązek uzyskiwać stosowne decyzje administracyjne w przypadku planowania działań mogących wpłynąć na środowisko naturalne, przestrzeń publiczną czy bezpieczeństwo ludności. Procedury wydawania decyzji administracyjnych regulowane są przez Kodeks postępowania administracyjnego, który określa tryb postępowania przed organami administracji. Przedsiębiorca musi zgłosić swój wniosek odpowiednim organom, które po rozpatrzeniu wniosku i sprawdzeniu zgodności z elementami prawnymi wydają decyzje o przyznaniu danego zezwolenia lub pozwolenia.