SZKOLENIE: SPECJALISTA DS. OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI ODPADAMI W FIRMIE Do końca zapisów pozostało . Nie przegap >>

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

Odpady i BDO - BDO

Tematyka

Zarządzasz odpadami? Ten system rozwiąże 5 Twoich problemów 

Zarządzanie odpadami bywa skomplikowanym procesem, który wiąże się z licznymi wyzwaniami. Podczas pracy z Bazą Danych Odpadowych (BDO) wiele osób odpowiedzialnych za ten obszar w firmie boryka się z problemami, które spowalniają pracę i narażają organizację na kary.

ArtykułBDO
16.10.2024
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w skrócie BDO, to system składający się z Rejestru BDO i modułów służących do ewidencji odpadów oraz sprawozdawczości. Bazę BDO prowadzą marszałkowie województw, a rejestracja w bazie jest obowiązkowa dla przedsiębiorców, którzy wprowadzają opakowania, produkty w opakowaniach lub gospodarują odpadami. Za pośrednictwem BDO przedsiębiorcy składają także coroczne sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami i opakowaniami. Obowiązek wpisu do Rejestru BDO spoczywa na przedsiębiorcach, którzy prowadzą ich ewidencję, wytwarzają, transportują odpady i wprowadzają na terytorium kraju produkty w opakowaniach. Także jednoosobowe działalności gospodarcze, prowadzące ewidencje odpadów, zobowiązane są do dokonania wpisu do Rejestru BDO. Jeśli przedsiębiorca wytwarza jedynie odpady komunalne, nie jest wymagane, aby zarejestrował się w BDO. System BDO ma na celu między innymi ograniczenie nieprawidłowości w dziedzinie zarządzania odpadami.