Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazPubliczne kampanie edukacyjne są działaniami mającymi na celu podniesienie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa, a także wspomaganie osiągnięcia wysokiego poziomu zbierania zużytego sprzętu. Kto musi je przeprowadzić i ile to kosztuje?
Wprowadzający sprzęt jest rozliczany z wykonania obowiązku osiągnięcia minimalnego rocznego poziomu zbierania zużytego sprzętu, poziomu odzysku oraz poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu zużytego sprzętu na koniec roku kalendarzowego. Jeżeli nie wywiązał się z tego obowiązku i nie osiągnął wymaganych poziomów, to jest zobowiązany do wniesienia opłaty produktowej.
Opłatę recyklingową trzeba uiszczać za wszystkie torby jednorazowe z tworzywa sztucznego o grubości od 15 mikrometrów, chyba że służą one do pakowania żywności luzem lub służą do celów higienicznych. A co z ewidencją i sprawozdaniami?
Wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny przeznaczony dla gospodarstw domowych musi wnieść zabezpieczenie finansowe. Może wybrać jedną z trzech opcji, by je uregulować.
Obowiązek sporządzenia i wprowadzenia raportu do Krajowej bazy wygasa po 5 latach od zakończenia roku kalendarzowego, w którym powstał ten obowiązek.
Sprawdź za które dokładnie lata musisz się rozliczyć.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy
o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji
, podmiot korzystający ze środowiska, którego działalność powoduje emisje, musi wprowadzić raport do Krajowej bazy. W tym tekście podpowiemy Ci jak uzyskać wpis do takiej bazy.
Instytut Chemii Przemysłowej administruje dwoma bazami danych: CRO (Centralny Rejestr Operatorów) i BDS (baza danych sprawozdań). Jaka jest różnica między nimi i do czego one służą?
Istnieją dwa rodzaje opłat za składowanie odpadów: zwykła u podwyższona. Kiedy trzeba je uiszczać i jak wyliczyć ich wysokość?
Opłatę za zmniejszenie naturalnej retencji ponosi zarówno podmiot, który wykonywał roboty, lub obiekty budowlane, które doprowadziły do zmniejszenia retencji, jak i podmiot, który co prawda nie doprowadził do zmniejszenia retencji wskutek wykonania robót lub obiektów budowlanych, jednakże sprawuje władztwo nad nieruchomością spełniającą przesłanki do objęcia opłatą.
Wszelkie opłaty za usługi wodne, z wyjątkiem opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej, ustala właściwy zarząd zlewni będący jednostką organizacyjną Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.