Jeśli placówka handlowa chce sprzedawać baterie i akumulatory pod własną marką (a więc wprowadzać je do obrotu na terytorium kraju), musi przed rozpoczęciem takiej działalności uzyskać wpis do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce opakowaniami (BDO).
Posiadając wpis do rejestru, misi uiszczać, w terminie do końca lutego każdego roku, opłatę roczną z tytułu wprowadzania baterii i akumulatorów na odrębny rachunek bankowy Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
Umowa z organizacją odzysku
Sklep jako wprowadzający baterie i akumulatory musi zorganizować i sfinansować zbieranie, przetwarzanie, recykling i unieszkodliwianie zużytych baterii i zużytych akumulatorów oraz właściwie gospodarować zużytymi bateriami i zużytymi akumulatorami.
Właściciel placówki handlowej nie musi oczywiście realizować tego obowiązku sam - może zawrzeć (koniecznie pisemną) umowę z wybraną przez siebie organizacją odzysku, która przejmie za niego obowiązki w tym zakresie. Odpowiedzialność za prawidłową realizację tych obowiązków, spoczywa na wprowadzającym baterie lub akumulatory.