Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazPrzedsiębiorcy często mają wątpliwości dotyczące gospodarowania zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Gdzie należy oddać tego typu odpad?
Zdarzają się sytuacje w których firma przenosi się do innego miejsca. W takim przypadku numer BDO nadany przedsiębiorcy pozostanie nadal taki sam, ponieważ jest on przypisany do NIP, a nie do lokalizacji firmy. Jakie zmiany przedsiębiorca musi jednak wprowadzić do BDO?
Każdy z rodzajów odpadów, zwłaszcza odpadów niebezpiecznych, ma właściwe dla siebie sposoby bezpiecznego zagospodarowania. W gospodarstwie rolnym powstają różne rodzaje odpadów.
Od 1 stycznia 2023 r. przedsiębiorca, którego działalność obejmuje nadawanie towarów niebezpiecznych do przewozu, zarówno w Polsce, jak i w innych Państwach-Stronach ADR, powinien już mieć wyznaczonego doradcę DGSA, bowiem ostateczny termin na takie wyznaczenie minął 31 grudnia 2022 r.
30 kwietnia mija termin, do którego prowadzący zakład przetwarzania zużytego sprzętu musi przeprowadzić audyt zewnętrzny. Sprawozdanie z tego audytu trzeba do 15 maja wysłać do WIOŚ i do marszałka województwa. Co się stanie jeśli termin zostanie przekroczony?
Jedną z obowiązkowych uchwał podejmowanych przez radę gminy w zakresie gospodarowania opadami jest uchwała określająca górne stawki opłat ponoszonych za wywóz odpadów lub nieczystości ciekłych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie wnoszą opłaty na rzecz gminy.
Wątpliwości interpretacyjne, co do tego, czy odpady po półproduktach trzeba uznać jako powstające w instalacji czy nie, wynikają z tego, że przepisy nie określają jednoznacznie, czym są odpady wytworzone, w wyniku działania instalacji, w związku z eksploatacją instalacji, w instalacji.
Zgodnie z przepisami ustawy o odpadach w przypadku wygaśnięcia, cofnięcia, uchylenia lub stwierdzenia nieważności decyzji związanych z gospodarką odpadami marszałek województwa dokonuje z urzędu, bez konieczności wydawania odrębnej decyzji, wykreślenia podmiotu z rejestru bazy danych o odpadach. Jak interpretować ten przepis?
Podmiot, który kupuje na terenie UE drewno i materiały drewnopochodne i sprowadza je do Polski, powinien dysponować dokumentem - właściwym dla prawodawstwa danego kraju - potwierdzającym jego legalne pozyskanie (w Polsce jest to świadectwo potwierdzające legalność pozyskania drewna wydawane po jego ocechowaniu).
Uchybienia w prowadzeniu ewidencji odpadów zagrożone są administracyjną karą pieniężną w wysokości od 1 000 zł do 1 000 000 zł. Czy taka kara grozi również za braki w ewidencji z 2022 roku? A może da się jej uniknąć?