SZKOLENIE: BDO BEZ TAJEMNIC – KOMPLEKSOWE WSPARCIE W OBSŁUDZE SYSTEMU Do końca zapisów pozostało . Nie przegap >>
TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

Zasady udostępniania informacji o środowisku

Zasady udostępniania informacji o środowisku

Zasady udostępniania informacji o środowisku

Prawo międzynarodowe, europejskie oraz polskie przewiduje zasadę jawności informacji publicznej, w tym informacji o środowisku i jego ochronie. Podstawową regulacją prawną w Polsce odnoszącą się do udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie jest Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej, a dokładniej art. 74 ust. 3 i 4 konstytucji, którego analogiczny zapis został ujęty w art. 4 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (dalej: ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie).

Dzięki ebookowi dowiesz się m.in.:

  • Kto ma udostępnić informacje
  • Jakie informacje podlegają udostępnieniu
  • Co robić gdy źle skierujemy wniosek
  • Ile czasu jest na udostępnienie informacji
  • Kiedy możesz spotkać się z odmową
  • Uzupełnienie wniosku
  • Decyzja odmowna
  • Jaka jest opłaty za udostępnienie informacji
  • Kiedy nie będziesz musiał płacić
  • Jakie są stawki opłat
  • Sporządzanie kopii dokumentów lub danych
  • Wykazy, które są dostępne publicznie
  • Gdzie poszukiwać wzorów
  • Aktualizacja informacji o środowisku i jego ochronie

Załóż konto testowe na 48 godzin

Uzyskasz dostęp a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
Baza porad prawnych i artykułów o tematyce ochrony środowiska
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji

Nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.