Prowadzenie działalności w kilku województwach - do kogo złożyć sprawozdanie
Pytanie:
Zbieramy odpady w dwóch różnych województwach. Czy powinniśmy złożyć sprawozdanie do marszałka województwa, któremu podlega siedziba firmy? Jeśli tak, to czy należy je złożyć w ramach siedziby i oddziału, czy osobno dla każdego miejsca prowadzenia działalności? Czy będąc użytkownikiem głównym niewpisanym do KRS, muszę opłacić pełnomocnictwo od każdego wysłanego sprawozdania?
Z tego artykułu dowiesz się:
- gdzie złożyć sprawozdanie jeżeli prowadzimy działalność w kilku województwach?
- czy składa się sprawozdanie dla każdego miejsca działalności oddzielnie?
- kiedy do sprawozdania należy dołączyć pełnomocnictwo?
Zgodnie z art. 76 ustawy o odpadach sprawozdania przedkłada się marszałkowi województwa właściwemu ze względu na:
- siedzibę lub miejsce zamieszkania przedsiębiorcy – dla sprawozdania
o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi oraz sprawozdania o przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych; w przypadku braku siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium RP właściwy miejscowo jest marszałek województwa mazowieckiego; - miejsce wytwarzania, zbierania lub przetwarzania odpadów – dla sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami.
Załóż konto testowe na 48 godzin
Uzyskasz dostęp a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
Baza porad prawnych i artykułów o tematyce ochrony środowiska
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
Jeśli posiadasz konto zaloguj się: