Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących gospodarowania odpadami z tworzyw sztucznych oraz opłat produktowych, które weszły w życie 24 maja 2023 r., przyniosło znaczące zmiany dla przedsiębiorców w Polsce. Ustawa produktowa została zmodyfikowana w celu wprowadzenia wymogów dyrektywy Single Use Plastics (SUP). Ta dyrektywa ma na celu regulację jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych. Przedsiębiorcy z różnych sektorów, takich jak handel detaliczny, gastronomia czy producenci, muszą spełnić określone obowiązki związane z wprowadzaniem do obrotu produktów SUP, aby dostosować się do nowych wymagań prawa. Muszą także zarejestrować się w BDO. Te kroki mają na celu ograniczenie negatywnego wpływu plastiku na środowisko i promowanie zrównoważonego gospodarowania odpadami.
Z artykułu dowiesz się:
Pełnomocnictwo dołączane do wniosków o wpis do BDO, musi być opatrzone jednym z wymienionych niżej podpisów. Nie można dołączać zeskanowanego pełnomocnictwa papierowego, gdyż taki wniosek lub sprawozdanie zostanie zwrócone do podmiotu w celu złożenia korekty.
Do wniosku o wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach trzeba dołączyć oświadczenie o spełnieniu wymagań niezbędnych do wpisu do rejestru lub oświadczenie o braku okoliczności skutkujących wykreśleniem z rejestru oraz oświadczenie potwierdzające, że dane zawarte w tych wnioskach są zgodne ze stanem faktycznym. Takie oświadczenie musi także złożyć podmiot, który ubiega się o wpis do rejestru w imieniu innego przedsiębiorcy.