Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Zużyte tonery do drukarek stanowią jeden z najczęstszych rodzajów odpadów w biurach. Niewłaściwe postępowanie z nimi nie tylko ma negatywny wpływ na środowisko, ale może także narazić przedsiębiorstwo na konsekwencje prawne związane z nieprzestrzeganiem odpowiednich regulacji dotyczących ich utylizacji. W artykule ekspert przedstawia sposób odpowiedniego zagospodarowania zużytych tonerów w świetle obowiązujących przepisów. Zostanie również omówione, czy przedsiębiorstwa mają możliwość zwrotu zużytych tonerów do dostawcy bez konieczności posiadania karty przekazania odpadu oraz jakie warunki należy spełnić.
W trakcie spotkania zostaną omówione najważniejsze zasady przy przekazywaniu odpadów, ze wskazaniem kroków, które należy wykonać przy wyborze firmy odbierającej odpady. Zostaną również przedstawione informacje na temat podstawowych obowiązków w zakresie gospodarowania odpadami.
Korzyści:
- Utrwalenie podstawowych zasad uznawania przedmiotu lub substancji za odpady oraz ich klasyfikacji,
- Uporządkowanie informacji o ewidencji odpadów, ze wskazaniem przypadków, w których nie jest wymagana ewidencja albo możliwa jest ewidencja uproszczona,
- Uzyskanie praktycznych wskazówek w zakresie skutecznego wyboru firmy, do której ma być przekazany odpad,
- Uzyskanie wiedzy na temat dokumentacji wymaganej przy przekazywaniu odpadów.
Czy przejmujący odpady powinien weryfikować w BDO, czy firma, która je przekazuje, posiada dane kody odpadów w dziale XII? Jeśli ich nie ma, to czy przejmujący może przyjąć takie odpady? Czy można je przyjąć na podstawie karty w formie papierowej i czekać, aż podmiot uzupełni wniosek aktualizacyjny, a później wprowadzić je do systemu? Znamy odpowiedź.
Z tego artykułu dowiesz się: