Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazPodwykonawca transportu, nie musi aktualizować danych w SENT, jeśli przewoźnik główny pozostaje bez zmian. Za przewoźnika uznaje się ten podmiot, który zawarł umowę przewozu i odpowiada za ten przewóz. Podwykonawca nie musi więc aktualizować danych w SENT - NSA uchylił wyrok WSA nakładający na podwykonawcę karę pieniężną za brak aktualizacji danych w zgłoszeniu SENT.
Z artykułu dowiesz się dlaczego NSA uchylił wyrok WSA w sprawie kary za domniemane naruszenie przepisów do SENT.
Budowa urządzeń wytwarzających energię elektryczną służy interesowi publicznemu, więc podmiot realizujący taką inwestycję nie musi stosować limitu kosztów finansowania dłużnego – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku.
Z artykułu dowiesz się, czy zdaniem sądu, realizując inwestycje z zakresu energetyki, możesz odliczyć od przychodu koszty ich finansowania.
Jeżeli za nielegalne, międzynarodowe przemieszczanie odpadów odpowiedzialność ponosi wysyłający, wezwanie w sprawie odpowiedniego ich zagospodarowania kierowane jest najpierw do zgłaszającego przywóz. Nie ma znaczenia, że jego siedziba jest poza UE. Tak stwierdził NSA.
Z artykułu dowiesz się:
Opłata recyklingowa nie jest obciążeniem ostatniego użytkownika kosztami przetwarzania pojazdu wycofanego z eksploatacji, ponieważ środki na utrzymanie systemu recyklingu nie pochodzą niemal w całości z opłat recyklingowych. Nie jest też sprzeczna z tzw. dyrektywą wrakową - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.
Z artykułu dowiesz się:
NSA już kilkukrotnie wydawał wyroki w sprawie zwrotu opłaty recyklingowej pobieranej od samochodów używanych. W jednej z takich spraw Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie 14 czerwca 2021 r. oddalił skargę na decyzję Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w sprawie zwrotu opłaty recyklingowej.
Przepisy regulują ustalanie cen za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków w oparciu o taryfę, która podlega zatwierdzeniu przez organ regulacyjny. Istotny jest tu 45-dniowy termin, jaki ma organ na ocenę przedstawionego mu projektu taryfy.
Z artykułu dowiesz się jak nieporozumienia wokół sposobu stosowania mechanizmu ustalania cen wyjaśnia najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych?
Zgodnie z art. 24c ust. 1 ustawy z 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków organ regulacyjny w terminie 45 dni od dnia otrzymania wniosku o zatwierdzenie taryfy musi: