Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Program NaszEauto cieszy się dużym zainteresowaniem, ale większość formularzy zawiera błędy, które opóźniają wypłatę środków. Jeśli planujesz złożyć wniosek o dofinansowanie do samochodu elektrycznego, warto wcześniej sprawdzić, co najczęściej bywa nieprawidłowe. Od października 2025 roku obowiązują też uproszczenia, które mogą ułatwić cały proces.
Celem programu „Mój rower elektryczny” jest wsparcie zakupu pojazdów zeroemisyjnych, co przyczyni się do redukcji zużycia paliw emisyjnych oraz poprawy jakości powietrza. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął konsultacje społeczne nowego programu dotacyjnego. Konsultacje potrwają do 25 lutego 2025 r., a wszyscy zainteresowani mogą zgłaszać swoje uwagi.
3 lutego 2025 roku ruszył program "NaszEauto", który ma zachęcić Polaków do zakupu lub leasingu nowych samochodów elektrycznych. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska przeznaczyły na ten cel 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Polski (KPO).
Od lipca 2024 r. zamawiający muszą sprostać nowym wymogom dotyczącym elektromobilności, w tym większemu udziałowi pojazdów elektrycznych w zamówieniach publicznych. Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na instytucje publiczne oraz samorządy obowiązek realizacji zadań publicznych z uwzględnieniem pojazdów zeroemisyjnych i niskoemisyjnych. Sprawdź, jakie zmiany wprowadzono i jak się do nich przygotować.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Poprawa jakości powietrza, rozwój ekologicznego transportu zbiorowego w największych miastach – to główne cele projektu nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz ustawy – Prawo ochrony środowiska. Nad tym pracuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaakceptował wniosek Banku Ochrony Środowiska o zwiększenie o 150 mln zł puli środków na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Tym samym kwota całkowita do wykorzystania w tzw. ścieżce leasingowej programu „Mój elektryk” wzrosła do 400 mln zł.