TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

Procedury administracyjne - Pozwolenia zintegrowane

Tematyka

Czy instalacja komunalna musi mieć pozwolenie zintegrowane?

Niektóre okoliczności mogą obligować instalacje komunalne do posiadania pozwolenia zintegrowanego. Co warto wiedzieć na ten temat? Czy po otrzymaniu nowego pozwolenia zintegrowanego należy złożyć wniosek aktualizacyjny w BDO? 

ArtykułPozwolenia zintegrowane
16.06.2021

Osiem załączników, bez których nie dostaniesz pozwolenia zintegrowanego

Pozwolenie zintegrowane, łączy w jedną całość wszystkie typy oddziaływań na środowisko i zastępuje cząstkowe decyzje z zakresu ochrony środowiska, m.in. pozwolenie na wytwarzanie odpadów. Żeby je dostać, trzeba dobrze przygotować wniosek i pamiętać o wymaganych załącznikach. Inaczej organ może nas odprawić z kwitkiem.

ArtykułPozwolenia zintegrowane
16.06.2021
Pozwolenie zintegrowane to dokument umożliwiający kontrolowanie emisji zanieczyszczeń przez zakłady przemysłowe i określający warunki, które zakład musi spełnić. Celem pozwolenia jest minimalizacja negatywnego wpływu przemysłu na środowisko, w szczególności na wodę, powietrze i glebę. Przepisy dotyczące pozwoleń zintegrowanych określa Ustawa o ochronie środowiska oraz rozporządzenia wykonawcze, szczególnie Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie rodzajów instalacji, dla których wymagane jest zintegrowane pozwolenie. Przedsiębiorcy mają obowiązek uzyskania zintegrowanego pozwolenia przed rozpoczęciem lub zmianą działalności, która może wpłynąć na środowisko. Pozwolenie to obejmuje również wymogi odnoszące się do zarządzania odpadami. W przypadku nieprzestrzegania przepisów dotyczących zintegrowanego pozwolenia przedsiębiorcy grożą kary finansowe oraz administracyjne. Nabycie pozwolenia w sposób niezgodny z przepisami może również prowadzić do decyzji o cofnięciu lub unieważnieniu tego pozwolenia.