SZKOLENIE: BDO BEZ TAJEMNIC – KOMPLEKSOWE WSPARCIE W OBSŁUDZE SYSTEMU Do końca zapisów pozostało . Nie przegap >>
TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

punkt selektywnej zbiórki odpadów

Ewidencje i formalności w PSZOK-u

Pytanie: Prowadzony przez gminę punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) nie musi mieć zezwolenia na zbieranie odpadów, ale czy wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (duś)? Czy gmina powinna prowadzić ewidencję w BDO?

Z artykułu dowiesz się:

  • jakie decyzje musi posiadać PSZOK,
  • jak wygląda sprawozdawczość PSZOK,
  • co jeśli PSZOK prowadzi gmina.


Gmina tworzy PSZOK w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców tej gminy. Punkty zapewniają przyjmowanie co najmniej odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych oraz bioodpadów. Gmina ma obowiązek utworzyć co najmniej jeden stacjonarny PSZOK samodzielnie lub wspólnie z inną gminą lub gminami. W przypadku samodzielnego tworzenia PSZOK-u gmina może realizować przedsięwzięcie w dwojaki sposób przez podmiot:

  • własny, będący np. jednostką budżetową, zakładem budżetowym czy też spółką komunalną,
  •  inny, opierając się na prawie zamówień publicznych (przetargi), partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP) czy też koncesji.

Gmina może utworzyć również stacjonarny PSZOK wspólnie z innymi gminami poprzez zawarcie porozumienia komunalnego, stworzenie związku międzygminnego lub spółki międzygminnej.