SZKOLENIE: BDO BEZ TAJEMNIC – KOMPLEKSOWE WSPARCIE W OBSŁUDZE SYSTEMU Do końca zapisów pozostało . Nie przegap >>
TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

publiczne kampanie edukacyjne

Publiczne kampanie edukacyjne dotyczące wprowadzonego sprzętu – nie zapomnij się rozliczyć

Wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny musi wywiązać się z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych. Jedną z opcji jest wpłata określonej kwoty na rachunek urzędu marszałkowskiego. Dnia 31 stycznia 2022 roku upływa termin rozliczenia się z tego obowiązku.

Z artykułu dowiesz się:

  • jak rozliczyć z publicznych kampanii edukacyjnych 
  • czy trzeba składać sprawozdanie w BDO
  • jak prowadzić publiczne kampanie edukacyjne

Jakie są koszty związane z prowadzeniem publicznych kampanii edukacyjnych

Publiczne kampanie edukacyjne są działaniami mającymi na celu podniesienie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa, a także wspomaganie osiągnięcia wysokiego poziomu zbierania zużytego sprzętu. Kto musi je przeprowadzić i ile to kosztuje?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaki jest cel prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych
  • jak obliczyć wysokość środków przeznaczonych na publiczne kampanie
  • ile to wszystko kosztuje

Kampanie edukacyjne mają za zadanie informowanie ludzi o możliwym wpływie zużytego sprzętu na środowisko i zdrowie ludzi. Mogą być prowadzone w formie ulotek, broszur informacyjnych, plakatów, konkursów czy też imprez, aby dotrzeć do większej ilości liczby osób.

Wprowadzający sprzęt samodzielnie, realizując ustawowe obowiązki (bo może je też zlecić organizacji odzysku), jest zobowiązany do prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych w stosunku do sprzętu, który został przez niego wprowadzony do obrotu. Ustawowy obowiązek może być zrealizowany na dwa sposoby poprzez:

  • przeznaczenie na publiczne kampanie;
  • wniesienie na rachunek bankowy właściwego urzędu marszałkowskiego

łącznie co najmniej 0,1% przychodów netto z tytułu wprowadzania do obrotu sprzętu osiągniętych w poprzednim roku kalendarzowym.

Wysokość środków przeznaczonych na publiczne kampanie oblicza się w odniesieniu do przychodów netto z tytułu wprowadzania do obrotu sprzętu, osiągniętych w tym roku kalendarzowym, w którym wprowadzający sprzęt rozpoczyna działalność.