Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazPubliczne kampanie edukacyjne są działaniami mającymi na celu podniesienie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa, a także wspomaganie osiągnięcia wysokiego poziomu zbierania zużytego sprzętu. Kto musi je przeprowadzić i ile to kosztuje?
Z tego artykułu dowiesz się:
Kampanie edukacyjne mają za zadanie informowanie ludzi o możliwym wpływie zużytego sprzętu na środowisko i zdrowie ludzi. Mogą być prowadzone w formie ulotek, broszur informacyjnych, plakatów, konkursów czy też imprez, aby dotrzeć do większej ilości liczby osób.
Wprowadzający sprzęt samodzielnie, realizując ustawowe obowiązki (bo może je też zlecić organizacji odzysku), jest zobowiązany do prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych w stosunku do sprzętu, który został przez niego wprowadzony do obrotu. Ustawowy obowiązek może być zrealizowany na dwa sposoby poprzez:
łącznie co najmniej 0,1% przychodów netto z tytułu wprowadzania do obrotu sprzętu osiągniętych w poprzednim roku kalendarzowym.
Wysokość środków przeznaczonych na publiczne kampanie oblicza się w odniesieniu do przychodów netto z tytułu wprowadzania do obrotu sprzętu, osiągniętych w tym roku kalendarzowym, w którym wprowadzający sprzęt rozpoczyna działalność.