Ewidencja wprowadzającego
Wprowadzanie na rynek produktów i opakowań powoduje konieczność spełniania wielu wymagań w zakresie ochrony środowiska. Wszystko zaczyna się od prawidłowego zdefiniowania kto jest wprowadzającym, czyli na kim ciążą obowiązki wynikające z ustaw: o gospodarce opakowaniami odpadami opakowaniowymi, o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, o bateriach i akumulatorach oraz o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej. W trakcie szkolenia zostanie omówiony najważniejszy obowiązek wprowadzającego, czyli prowadzenie ewidencji. Ewidencja stanowi podstawę do realizacji innych obowiązków, a uchybienia w jej zakresie zagrożone są karami.
Adresaci webinarium:
- przedsiębiorcy sprowadzający z zagranicy produkty i opakowania;
- producenci towarów;
- przedsiębiorcy zlecający produkcję innym firmom;
- sieci handlowe.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Klasyfikacja produktów i opakowań
Klasyfikacja opakowań, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii i akumulatorów, opon, olejów i preparatów smarowych.
Wskazanie przykładów produktów i opakowań podlegających ewidencji.
Praktyczne wskazówki, gdzie szukać informacji w celu rozwiania wątpliwości w zakresie klasyfikacji.
2. Wprowadzanie do obrotu
Definicja wprowadzenia do obrotu.
Wskazanie na co zwrócić uwagę – wprowadzenie na potrzeby własne.
Omówienie szczególnego przypadku wprowadzania do obrotu, czyli bezpłatnego udostępnienia na rynku, na przykładzie materiałów marketingowych.
3. Wytyczne do prowadzenia ewidencji
Praktyczne wskazówki, jak prowadzić ewidencję.
Omówienie skutecznych metod przyjmowania mas do ewidencji.
Wskazanie sposobów optymalizacji procesów mających wpływ na dane w ewidencji.
4. Wskazówki na wypadek kontroli
Przedstawienie najważniejszych kwestii, na które zwraca uwagę kontrolujący, np. zawartość strony internetowej.
Wykaz kar, które grożą wprowadzającemu w przypadku ujawnienia w trakcie kontroli uchybień w zakresie ewidencji.
Całe nagranie możesz obejrzeć po zalogowaniu się na portal.